Спортско туристички центар Димитровград

Представници СТЦ-а учествовали на III Туристичком Форуму Црне Горе

У Петровцу је од 24.-27.октобра одржан III Туристички Форум Црне Горе, у организацији Националне туристичке организације Црне Горе. Осим представника локалних туристичких организација из градова и општина у Црној Гори, на Форуму су учествовали и представници Туристичке организације Војводине, Туристичке организације града Панчево, Туристичке организације општине Бачка Паланка, Привредне коморе Војводине, Београда, Туристичке организације Србије и Спортско туристичког центра Цариброд.

У радном делу програма приређене су радионице, разговори и презентације на различите теме које су актуелне и интересантне за запослене у туристичком сектору као што су ’’Дестинацијска менаџмент организација’’, ’’Односи са јавношћу као значајан сегмент у туристичком пословању’’, као и организација догађаја и манифестација у којима су учествовали еминентни предавачи и стручњаци из тих области.

У уводном делу форума првог дана говорили су државни секретар Министарства одрживог развоја и туризма Дамир Давидовић, председник Извршног одбора НТО ЦГ Предраг Јелушић и директорка Националне туристичке организације Црне Горе Жељка Радак Кукавичић. 

Председник извршног одбора НТО ЦГ Предраг Јелушић рекао је да се квалитетан дестинацијски менаџмент мора бавити свим оним елементима који чине квалитетан туристички производ, од истраживања, па до стварања квалитетне понуде, промоције и продаје производа, праћења конкуренције, развоја бренда, сталног јачања имиџа, лобирања професионалне и лаичке јавности за велике туристичке пројекте.

Професор др Иво Жупановић са Факултета за бизнис и туризам из Будве одржао је предавање о концепту дестинацијске менаџмент организације који подразумева интегралан, проактиван приступ у управљању, као и побољшање ефикасности и јачање туристичких организација на свим нивоима.

Уследила је панел дискусија на исту тему у којој су учествовали универзитетски професори: Иво Жупановић, Силвана Ђурашевић, Бојан Зечевић и Јован Попеску.

Модел добре праксе Дестинацијске менаџмент организације, користе бројне развијене тржишне економије у свом управљању дестинцијом а укључује учеснике из јавног и приватног сектора, који делују по моделу партнерства и у смислу заступљености и финансирања. Овај модел је свакако нешто што ће у све већој мери бити примењивано и у Црној Гори и у Србији у будућности, те је стога веома важно да све заинтересоване стране благовремено спознају све његове аспекте, позитивне и негативне стране и правно – законску регулативу.

 Значај ПР је све већи у савременом пословању и обавезан за стварање свести о туристичком производу и услузи. Доживљај путовања, људи везују уз емоције, причу коју желе испричати, успомене које ће памтити а циљаном комукацијском стратегијом привућиће се пажња и минимизирати негативне критике.

Након конструктивне дискусије представљени су методологија и прелиминарни резултатати Истраживања тржишта Гуест Сурвеy о Ставовима и потрошњи туриста у Црној Гори које је Национална туристичка организација спровела ове године

Тема другог дана форума била је ПР и управљање догађајима у туризму, о којој су говорили Оливера Јовићевић, аутор и уредник емисије Упитник која се емитује на РТС-у, Елеонора Албијанић, ПР тренер и консултант и Роберт Чобан, председник Колор Пресс Групе из Београда. Модератор ове панел дискусије био је Драгана Бећировић, стручњак за односе с јавношћу. 

Након овог панела уследила је и радионица на којој се расправљало о златним правилима којих се треба придржавати у организацији догађаја, манифестација, конференција, пријема.  

Трећег дана форума за све учеснике организована је панорамска рута Између две чаробне обале у организацији локалне туристичке организације Бар. На овом излету посећени су видиковци на Скадарском језеру, манастир Пречиста Крајинска, Стари бунар и 12 бунара Бољевића, тврђава Бесац, Вирпазар, етно село Острос, етно кућа Вотра, и посета винских подрума у околини Скадарског језера. 

Овај форум био је идеална прилика за размену искуства са осталим колегама, за додатну промоцију општине Димитровград и наших манифестација, за добијање информација о новим тендецијама у туризму, за стицање нових знања и за сагледавање проблема као и могућих решења са  којима се сусрећемо на нашој туристичкој дестинацији.